انواع کانکس سیار عملیات اضطراری استراحت و اقامت پرسنل

در عملیات های اضطراری گاهی لازم است پرسنل به صورت مقیم در محل حضور داشته باشند.لذا  شرکت هورتاش به سفارش کارفرما ، امکان ساخت و طراحی انواع کانکس سیار عملیات اضطراری  را دارد. عموما  کانکس های عملیات اضطراری روی کفی تریلی نصب می شوند و می توانند تمامی امکانات مخصوص اقامت پرسنل عملیات اضطراری  را دارا باشند.

 

برخی امکانات داخلی کانکس سیار عملیات اضطراری  شامل :

حمام ، توالت ، آشپزخانه ، مخزن ذخیره آب 2500 لیتری ، مخزن فاضلاب ، امکان اسکان 16 نفر پرسنل و دو نفر پرسنل سرپرست با قابلیت پیش بینی تمامی امکانات رفاهی.

 

تخت های  کانکس سیار عملیات اضطراری در سه حالت قابل تنظیم میباشد :

1- حالت تخت

2- حالت صندلی

3- حالت جمع شده ( در این حالت تخت طبقه پایین به حالت پشتی قرار میگیرد و برای نشستن روی زمین و تکیه دادن مناسب است.

 

پر کردن مخازن آب کانکس سیار بدون نیاز به برق میباشد.و به نحوی است که از بیرون و در محل مناسبی در زیر کفی کانکس سیار شیری موجود است که میتوان کلیه مخازن کانکس سیار را بوسیله آن پر نمود و یا از آب داخل مخازن استفاده نمود.

مخازن به گونه ای در کانکس سیار جاگذاری و نصب شده اند که 2000 لیتر شامل یک مخزن 1500 لیتری و یک مخزن 500 لیتری آب ذخیره به صورت دو جداره در وسط کفی کانکس سیار نصب شده است و یک مخزن 500 لیتری در بالا ترین ارتفاع و در بالای سرویس بهداشتی کانکس سیار نصب شده تا بتوان بصورت ثقلی از آب داخل مخزن استفاده نمود.و در صورت نیاز کارفرما میتوان بوسیله مخزن تحت فشار این فشار آب را افزایش داد.

آب داخل مخزن 2000 لیتری ذخیره کانکس سیار بوسیله پمپ به مخزن بالا منتقل میگردد و تمامی حفاظت های لازم از قبیل جریان اتصال کوتا ه اضافه بار م بی آبی مخزن ذخیره در مدارات برقی کانکس سیار پیش بینی شده است .

راه پله کانکس سیار در ایدآل ترین حالت ممکن طراحی شده است بدین صورت که پس از بالا رفتن از پله ها ابتدا وارد پاگرد (راهرو)مخصوص میشوید ، این امکان از نظر حفاظتی بسیار حائز اهمیت میباشد . بدلیل اینکه در صورتیکه افراد از داخل کانکس سیار قصد بیرون آمدن داشته باشند پس از باز شدن درب وارد یک راهرو با عرض مناسب میشوند، در غیر اینصورت احتمال سقوط آنها به دلیل اختلاف ارتفاعی در حدود 1.5 متر وجود دارد.

کف پله ها با عرض مناسب میباشد تا از لغزش و در نهایت سقوط افراد جلوگیری شود. و در هنگام نقل مکان کانکس سیار راه پله به صورت کتابی و با استفاده از ریل با قرقره ها و بلبرینگ هایی به داخل پاگرد ( راهرو )  کانکس سیارهدایت میشود و مجموعه پاگرد و راهرو به صورت ریلی و کشویی به زیر شاسی کانکس سیار هدایت میشود.راه پله و پاگرد پس از بسته شدن و جمع شدن زیر شاسی بوسیله قفل مناسبی به صورت اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور قفل میشود تا در حین حرکت و نقل مکان کانکس سیار و بدلیل روان بودن حالت کشویی مجموعه پاگرد و راه پله خطر آفرین نباشد و در حین حرکت از محل خود حرکت نکند.

و همچنین در هنگام استفاده پس از اینکه پاگرد کانکس سیار باز شد، خود به صورت اتوماتیک قفل میگردد ، و این طراحی باعث میشود در حین استفاده پاگرد به دلیل روان بودن ، داخل شاسی حرکت نکند و ایمنی فرد به خطر نیافتد.

شاسی کانکس سیار بگونه ای طراحی شده که ساندویچ پنل ها به صورت کشویی نصب میشوند و در ساخت کانکس سیار از هیچگونه پیچ و پرچی استفاده نشده است.

شاسی کانکس سیار بگونه ای محاسبه و ساخته شده است که به نیروهای وارده از طرف کفی تریلی که همواره در حال پیچش است غلبه نماید .

جاگزاری مخازن آب کانکس سیار به گونه صورت گرفته تا به بهبود هر چه بهتر مرکز ثقل کفی کمک نماید و قدرت مانور راننده را نه تنها کم نکند بلکه ارتقا بخشد.

مخازن آب کانکس سیار دارای موج شکن میباشند تا از تلاطم آب جلوگیری نماید.

جعبه هایی با  IP65  جهت نگهداری وسایل پرسنل در زیر کفی کانکس سیار نصب شده است. و نیز محل هایی برای نگهداری وسایل در داخل کانکس سیار نیز نعبیه شده است.

تخت های کانکس سیار استراحت پرسنل از تشک های طبی به قطر 15 سانتیمتر استفاده شده است. که بسیار راحت تر از تخت های کوپه قطار میباشد.

طراحی مکانیزم تخت های کانکس سیار برتر از کوپه قطار میباشد و فضایی  30 سانتیمتر بیشتر از فضای کوپه قطار  در راهروی بین تخت ها برای استفاده و راحتی در اختیار فرد قرار میدهد.

  • CATEGORY